Send en mail til: info@trold.dk eller ring på tlf.:60 80 99 80

Privatlivspolitik

PRIVATLIVSPOLITIK

FOR JOBANSØGERE OG MEDARBEJDERE TAGRENDETROLDEN APS

1. Dataansvarlig og kontaktoplysninger

Tagrendetrolden ApS (”Tagrendetrolden”, ”vi”, ”os”) behandler en række personoplysninger om dig som led i rekruttering og personaleadministration.

Nedenfor kan du finde oplysninger, om bl.a. hvordan vi som dataansvarlig behandler dine personoplysninger og hvorfor, dine rettigheder og hvordan du kan gøre brug af disse rettigheder.

Tagrendetrolden ApS
CVR-nr.: 36446218
Sydvestvej 123, 1
2600 Glostrup.
E-mail: info@trold.dk

2. Formålet med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til rekruttering samt personaleadministration, herunder:

  • Vurdere dine kvalifikationer og egnethed til bestemte stillinger
  • Lønudbetaling
  • Medarbejderudvikling
  • Statistik
  • Varetagelse af vores legitime interesser, herunder at sikre driften af vores forretning
  • Overholdelse af diverse lovgivninger, herunder skattelovgivningen og bogføringsloven

3. Hvilke personoplysninger vi behandler om dig

Almindelige personoplysninger

Til brug for ovenstående formål kan vi - afhængig af stillingen - behandle følgende personoplysninger om dig:

  • Navn
  • Kontaktoplysninger
  • CV og ansøgning
  • Fødselsdato
  • Uddannelse og karakterudskrifter
  • Kontraktvilkår, herunder løn og skatteforhold
  • Fravær, barsel, orlov og lignende
  • Cpr-nr.
  • Dine arbejdsaktiviteter
  • Oplysninger om strafbare forhold

Følsomme personoplysninger

Vi kan i visse tilfælde behandle dine helbredsoplysninger, når dette er nødvendigt til ovenstående formål, herunder hvis du er ansat i beskyttet beskæftigelse under serviceloven, efter sygedagpengeloven eller efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

4. Hjemmel for behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine almindelige (ikke-følsomme personoplysninger), hvis:

  • du har givet dit samtykke hertil (databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a)
  • det er nødvendigt for at vi kan indgå en ansættelsesaftale med dig (databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b)
  • vi er retligt forpligtet, f.eks. som følge af enten skattelovgivningen, bogføringsloven eller serviceloven (databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra c)
  • det er nødvendigt for at vi kan varetage enten vores eller andre tredjeparters legitime interesser, herunder vurdere din egnethed til en stilling samt sikre en forsvarlig arbejdsplads og drift af vores forretning (databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f)
  • det er nødvendigt for at vi kan overholde vores eller dine arbejdsretlige forpligtelser eller rettigheder (databeskyttelsesforordningens art. 9, stk. 2, litra b og databeskyttelseslovens § 12, stk. 1)

Vi behandler kun dine følsomme personoplysninger, hvis:

  • du har givet dit samtykke hertil (databeskyttelsesforordningens art. 9, stk. 2, litra a)
  • det er nødvendigt for at vi kan overholde vores eller dine arbejdsretlige forpligtelser eller
    rettigheder (databeskyttelsesforordningens art. 9, stk. 2, litra b og databeskyttelseslovens § 12,
    stk. 1)
  • det er nødvendigt i forbindelse med et eventuelt retskrav (databeskyttelsesforordningens art. 9,
    stk. 2, litra f)

5. Modtagere af dine personoplysninger

I visse tilfælde videregiver vi dine personoplysninger til leverandører (databehandlere), som vi samarbejder med og som udfører opgaver på vegne af os. Dette kan eksempelvis være IT-leverandører og udbydere af lønadministration. Sådanne leverandører behandler dine personoplysninger på baggrund af vores dokumenterede instrukser.

Vi vil i visse tilfælde også videregive dine oplysninger til andre eksterne tredjeparter (selvstændige dataansvarlige). Det vil navnlig være SKAT.

6. Overførsel af dine personoplysninger til tredjelande

Vi overfører som udgangspunkt ikke dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS (”tredjelande”).

I det omfang dine personoplysninger måtte blive overført til tredjelande, vil vi sikre fornødne eller passende garantier for beskyttelse af dine personoplysninger, herunder ved brug af EU Kommissionens standardkontrakter. Du kan til enhver tid kontakte os for at for modtage en kopi af disse garantier eller hvor du kan finde flere oplysninger om disse.

7. Periode for opbevaring

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt til at opfylde de formål, der er beskrevet ovenfor.

I det omfang dine personoplysninger indgår i regnskabsmateriale, opbevarer vi disse personoplysninger i op til 5 år beregnet fra udgangen af det år som regnskabsmaterialet vedrører for at opfylde kravene i bogføringsloven.

Hvis du får afslag på stillingen, kan vi - med dit samtykke - opbevare dine personoplysninger i op til 6 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen, hvorefter de slettes.

Hvis du bliver tilbudt en stilling, vil dine personoplysninger blive en del af din personalemappe og opbevares så længe du er ansat og i en periode på op til 5 år ansættelsesforholdets ophør.

8. Dine rettigheder

I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger kan du gøre brug af følgende rettigheder.

Nogle af rettighederne kan dog være underlagt begrænsninger eller undtagelser. Du kan også læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på Datatilsynets hjemmeside (www.datatilsynet.dk).

Ret til indsigt
Du har ret til at få indsigt i og til at modtage en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig.

Ret til berigtigelse
Du har ret til at anmode om at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget og ret til at anmode om at få fuldstændiggjort personoplysninger, idet omfang disse måtte være ufuldstændige og mangelfulde.

Ret til sletning
Du har under visse omstændigheder ret til at anmode om at få personoplysninger om dig selv slettet, eksempelvis hvis behandlingen er baseret på dit samtykke, og du tilbagekalder dit samtykke.

Ret til begrænsning
Du har ret til at anmode om begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger, f.eks. i forbindelse med at du bestrider lovligheden af behandlingen af dine personoplysninger.

Ret til dataportabilitet
Hvis vores behandling foretages automatisk og er baseret på dit samtykke eller opfyldelse af en aftale med dig, har du ret til at anmode om at modtage de personoplysninger, som du selv har afgivet til os, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt ret til at anmode om at få overført disse personoplysninger til anden dataansvarlig virksomhed, hvis dette er teknisk muligt.

Ret til at gøre indsigelse
Du har ret til at gøre indsigelse imod vores behandling af dine personoplysninger, herunder særligt i forhold til direkte markedsføring.

Retten til ikke at være genstand for automatiske afgørelser
Du har ret til at anmode om ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling, herunder profilering, som har retsvirkning eller på tilsvarende vis betydeligt påvirker dig.

Ret til at tilbagekalde samtykke
Hvis du har givet samtykke til behandlingen af dine personoplysninger, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Tilbagekalder du dit samtykke, vil dette dog ikke påvirke vores behandling af dine personoplysninger forud for tilbagekaldelsen.

Ret til klage
Du har ret for at klage til Datatilsynet. Kontaktoplysninger på Datatilsynet er tilgængelige på www.datatilsynet.dk.

9. Ændringer til privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik grundet væsentlige ændringer i lovgivningen, nye tekniske løsninger, nye eller forbedrede funktioner eller for at forbedre hjemmesiden. Visse ændringer kan kommunikeres direkte til dig.

Seneste ændring af privatlivspolitikken: November 2024

Adresse

Tagrendetrolden ApS
Sydvestvej 123C, 1.
2600 Glostrup
CVR-nr.: 36446218

Kontakt

Tlf. nr.: 60809980
E-mail: info@trold.dk

Nyttig information

Indhent tilbud
Produktblad
Referencer
Privatlivspolitik

Husk: vi har landsdækkende service!